O salată în fața laptopului, o gustare rapidă în bucătăria biroului sau o fugă până în zona de food court a celui mai apropiat centru comercial – asa arată pauza de prânz a celor mai mulți dintre români, conform unui studiu online realizat de Ciuc 0.0%.
Studiul privind obiceiurile de consum în timpul mesei de prânz dezvăluie faptul că majoritatea românilor își alocă prea puțin timp pentru prânz, deși recunosc că este cea mai importantă masă a zilei. De asemenea, rezultatele studiului arată că peste jumătate dintre românii intervievați ar schimba felul în care își petrec pauza de prânz și ar dori ca masa din mijlocul zilei să fie o experiență altfel, în care ei să se bucure de mâncare bună și o companie plăcută.
Pentru a-i încuraja pe români să savureze masa de prânz, Ciuc lansează platforma online www.pranzpenevazute.ro, prin care îndeamnă consumatorii să experimenteze un prânz „altfel”. Cei care se vor înscrie în platforma online vor avea ocazia să participe alături de persoane necunoscute la un „prânz pe nevăzute”, să iasă din monotonia zilnică și să își transforme cea mai importantă masă a zilei într-o experiență. Astfel, brandul își invită consumatorii să îndrăznească să își schimbe obiceiul de „desktop dining” și să accepte provocarea lansată de brandul care le promite că vor avea ce povesti când se vor întoarce la birou.
Prânzul – cea mai importantă masă a zilei
În ciuda lipsei de timp și a pauzelor scurte, pentru aproximativ 40% dintre respondenți, prânzul reprezintă cea mai importantă masă a zilei. „Sunt mereu pe fugă, dimineața mă trezesc târziu, așa că micul dejun iese din discuție. Seara ajung târziu acasă, așa că cel mai important moment al zilei rămâne masa de prânz, când îmi acord o clipă de liniște și încerc să mănânc cât mai copios.” (Andrei, 29 ani, programator)
Mese de prânz pe fugă
Același studiu mai sus menționat arată că 1 din 2 români intervievați își ia pauze de masă scurte, de până la 30 de minute. Pentru 20% dintre aceștia însă, pauza de masă este aproape inexistentă, ei rămânând prinși în fața calculatorului, cu treabă, alocând mai puțin de 10 minute pe zi pauzei de prânz.
Când vorbim despre masa de prânz în timpul orelor de lucru, majoritatea românilor intervievați recunosc că nu acordă destul timp acestei activități, deși îl consideră un moment important al zilei. Prioritizarea altor activități legate de serviciu determină o durată scurtă a acestei mese și o alegere săracă a alimentelor, ei optând pentru mâncăruri care se prepară rapid pentru a-și potoli foamea.
Studiul Ciuc 0.0% a fost realizat de HEINEKEN România și își propune să identifice obiceiurile de consum ale românilor în timpul mesei de prânz. Datele au fost obținute prin intermediul unui chestionar online, la care au răspuns 405 persoane. Metodologia de studiu a fost aleasă în funcție de consumatorii salariați din mediul urban, care sunt conectați la internet și care folosesc canalele de social media. Marja de eroare a studiului a fost de 4,87%.